Pompowanie opon azotem: Różnice pomiędzy wersjami
(Utworzono nową stronę "right Opona powinna być każdorazowo prawidłowo napompowana po to, by utrzymywała właściwy kontakt z nawierzchnią drogi. Cząsteczki tlenu...") |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | [[Plik:Pompowanie1.jpg|right]] | + | [[Plik:Pompowanie1.jpg|thumb|right]] |
Opona powinna być każdorazowo prawidłowo napompowana po to, by utrzymywała właściwy kontakt z nawierzchnią drogi. Cząsteczki tlenu szybko przenikają poprzez powierzchnię gumy. Wynikający z tego spadek ciśnienia w oponie będzie miał wpływ na zużycie paliwa,ponieważ opona traci pełny kontakt z nawierzchnią drogi. Azot pozostaje w oponie dłużej stabilizując kształt opony i obniża zużycie paliwa. | Opona powinna być każdorazowo prawidłowo napompowana po to, by utrzymywała właściwy kontakt z nawierzchnią drogi. Cząsteczki tlenu szybko przenikają poprzez powierzchnię gumy. Wynikający z tego spadek ciśnienia w oponie będzie miał wpływ na zużycie paliwa,ponieważ opona traci pełny kontakt z nawierzchnią drogi. Azot pozostaje w oponie dłużej stabilizując kształt opony i obniża zużycie paliwa. | ||
− | [[Plik:Pompowanie2.jpg|left]] | + | [[Plik:Pompowanie2.jpg|thumb|left]] |
Sprężone powietrze może powodować utlenianie gumy, co przyspiesza zużywanie się opony. Powietrze również łatwo uchodzi z opony - zmniejszając ciśnienie wewnątrz opony i powodując jej szybsze zużycie. Azot jako gaz obojętny nie powoduje utleniania się opony, co przyczynia się do wydłużenia jej okresu użytkowania. Stałe ciśnienie w oponie powoduje jej równiejsze zużycie na całej powierzchni i skraca czas koniecznej obsługi technicznej. | Sprężone powietrze może powodować utlenianie gumy, co przyspiesza zużywanie się opony. Powietrze również łatwo uchodzi z opony - zmniejszając ciśnienie wewnątrz opony i powodując jej szybsze zużycie. Azot jako gaz obojętny nie powoduje utleniania się opony, co przyczynia się do wydłużenia jej okresu użytkowania. Stałe ciśnienie w oponie powoduje jej równiejsze zużycie na całej powierzchni i skraca czas koniecznej obsługi technicznej. | ||
− | [[Plik:Pompowanie3.jpg|right]] | + | [[Plik:Pompowanie3.jpg|thumb|right]] |
Zmienne temperatury powodują wahania ciśnienia powietrza sprężonego w oponie. Azot łatwiej rozprasza ciepło i obniża temperaturę opony utrzymując również dłużej prawidłowe ciśnienie w oponie minimalizując ryzyko poślizgu i poprawiając komfort i bezpieczeństwo jazdy. | Zmienne temperatury powodują wahania ciśnienia powietrza sprężonego w oponie. Azot łatwiej rozprasza ciepło i obniża temperaturę opony utrzymując również dłużej prawidłowe ciśnienie w oponie minimalizując ryzyko poślizgu i poprawiając komfort i bezpieczeństwo jazdy. | ||
[[Kategoria:Zastosowanie pneumatyki]] | [[Kategoria:Zastosowanie pneumatyki]] |
Aktualna wersja na dzień 12:41, 1 kwi 2014
Opona powinna być każdorazowo prawidłowo napompowana po to, by utrzymywała właściwy kontakt z nawierzchnią drogi. Cząsteczki tlenu szybko przenikają poprzez powierzchnię gumy. Wynikający z tego spadek ciśnienia w oponie będzie miał wpływ na zużycie paliwa,ponieważ opona traci pełny kontakt z nawierzchnią drogi. Azot pozostaje w oponie dłużej stabilizując kształt opony i obniża zużycie paliwa.
Sprężone powietrze może powodować utlenianie gumy, co przyspiesza zużywanie się opony. Powietrze również łatwo uchodzi z opony - zmniejszając ciśnienie wewnątrz opony i powodując jej szybsze zużycie. Azot jako gaz obojętny nie powoduje utleniania się opony, co przyczynia się do wydłużenia jej okresu użytkowania. Stałe ciśnienie w oponie powoduje jej równiejsze zużycie na całej powierzchni i skraca czas koniecznej obsługi technicznej.
Zmienne temperatury powodują wahania ciśnienia powietrza sprężonego w oponie. Azot łatwiej rozprasza ciepło i obniża temperaturę opony utrzymując również dłużej prawidłowe ciśnienie w oponie minimalizując ryzyko poślizgu i poprawiając komfort i bezpieczeństwo jazdy.