Pompowanie opon azotem: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedia pneumatyki
(Utworzono nową stronę "right Opona powinna być każdorazowo prawidłowo napompowana po to, by utrzymywała właściwy kontakt z nawierzchnią drogi. Cząsteczki tlenu...")
 
 
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Pompowanie1.jpg|right]]
+
[[Plik:Pompowanie1.jpg|thumb|right]]
 
Opona powinna być każdorazowo prawidłowo napompowana po to, by utrzymywała właściwy kontakt z nawierzchnią drogi. Cząsteczki tlenu szybko przenikają poprzez powierzchnię gumy. Wynikający z tego spadek ciśnienia w oponie będzie miał wpływ na zużycie paliwa,ponieważ opona traci pełny kontakt z nawierzchnią drogi. Azot pozostaje w oponie dłużej stabilizując kształt opony i obniża zużycie paliwa.
 
Opona powinna być każdorazowo prawidłowo napompowana po to, by utrzymywała właściwy kontakt z nawierzchnią drogi. Cząsteczki tlenu szybko przenikają poprzez powierzchnię gumy. Wynikający z tego spadek ciśnienia w oponie będzie miał wpływ na zużycie paliwa,ponieważ opona traci pełny kontakt z nawierzchnią drogi. Azot pozostaje w oponie dłużej stabilizując kształt opony i obniża zużycie paliwa.
[[Plik:Pompowanie2.jpg|left]]
+
[[Plik:Pompowanie2.jpg|thumb|left]]
 
Sprężone powietrze może powodować utlenianie gumy, co przyspiesza zużywanie się opony. Powietrze również łatwo uchodzi z opony - zmniejszając ciśnienie wewnątrz opony i powodując jej szybsze zużycie. Azot jako gaz obojętny nie powoduje utleniania się opony, co przyczynia się do wydłużenia jej okresu użytkowania. Stałe ciśnienie w oponie powoduje jej równiejsze zużycie na całej powierzchni i skraca czas koniecznej obsługi technicznej.
 
Sprężone powietrze może powodować utlenianie gumy, co przyspiesza zużywanie się opony. Powietrze również łatwo uchodzi z opony - zmniejszając ciśnienie wewnątrz opony i powodując jej szybsze zużycie. Azot jako gaz obojętny nie powoduje utleniania się opony, co przyczynia się do wydłużenia jej okresu użytkowania. Stałe ciśnienie w oponie powoduje jej równiejsze zużycie na całej powierzchni i skraca czas koniecznej obsługi technicznej.
[[Plik:Pompowanie3.jpg|right]]
+
[[Plik:Pompowanie3.jpg|thumb|right]]
 
Zmienne temperatury powodują wahania ciśnienia powietrza sprężonego w oponie. Azot łatwiej rozprasza ciepło i obniża temperaturę opony utrzymując również dłużej prawidłowe ciśnienie w oponie minimalizując ryzyko poślizgu i poprawiając komfort i bezpieczeństwo jazdy.
 
Zmienne temperatury powodują wahania ciśnienia powietrza sprężonego w oponie. Azot łatwiej rozprasza ciepło i obniża temperaturę opony utrzymując również dłużej prawidłowe ciśnienie w oponie minimalizując ryzyko poślizgu i poprawiając komfort i bezpieczeństwo jazdy.
  
 
[[Kategoria:Zastosowanie pneumatyki]]
 
[[Kategoria:Zastosowanie pneumatyki]]

Aktualna wersja na dzień 12:41, 1 kwi 2014

Pompowanie1.jpg

Opona powinna być każdorazowo prawidłowo napompowana po to, by utrzymywała właściwy kontakt z nawierzchnią drogi. Cząsteczki tlenu szybko przenikają poprzez powierzchnię gumy. Wynikający z tego spadek ciśnienia w oponie będzie miał wpływ na zużycie paliwa,ponieważ opona traci pełny kontakt z nawierzchnią drogi. Azot pozostaje w oponie dłużej stabilizując kształt opony i obniża zużycie paliwa.

Pompowanie2.jpg

Sprężone powietrze może powodować utlenianie gumy, co przyspiesza zużywanie się opony. Powietrze również łatwo uchodzi z opony - zmniejszając ciśnienie wewnątrz opony i powodując jej szybsze zużycie. Azot jako gaz obojętny nie powoduje utleniania się opony, co przyczynia się do wydłużenia jej okresu użytkowania. Stałe ciśnienie w oponie powoduje jej równiejsze zużycie na całej powierzchni i skraca czas koniecznej obsługi technicznej.

Pompowanie3.jpg

Zmienne temperatury powodują wahania ciśnienia powietrza sprężonego w oponie. Azot łatwiej rozprasza ciepło i obniża temperaturę opony utrzymując również dłużej prawidłowe ciśnienie w oponie minimalizując ryzyko poślizgu i poprawiając komfort i bezpieczeństwo jazdy.